نوشته شده توسط : موضوعات برتر


بسیاری از مردم در حال بررسی بریس هستند. آنها همچنین نگران این هستند که چقدر درد دارد. درد ارتودنسی چقدر طول می کشد؟ چگونه این درد را مدیریت می کنید؟ علت درد ارتودنسی چیست؟ چنین سوالاتی همیشه در ذهن بیمار است. یادگیری ابزارهای کاربردی مرتبط با ارتودنسی می تواند کمک بزرگی در دستیابی به نتایج درمانی بهتر باشد. درد ارتوپدی می تواند تأثیر مستقیمی بر زندگی روزمره داشته باشد. به طور کلی بیماران ارتودنسی دارای محدودیت های غذایی هستند. مهم است که با مراقبت های اولیه پزشکی آشنا شوید. برای مطالعه بیشتر در مورد این درمان رایج درد، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.



درد ارتودنسی چقدر طول می کشد؟

اکثر بیماران چهار تا هفت روز پس از اولین استفاده از بریس ها درد خفیفی را تجربه می کنند. درد متوسط ​​و متناوب در برخی بیماران. اما اگر کسی بگوید که می تواند درد شدید را تحمل کند، قطعاً به شما دروغ می گوید!

اگر در چند روز اول پس از درمان ارتودنسی احساس درد می کنید، به احتمال زیاد در یکی از شرایط زیر آن را تجربه می کنید:

در حین جویدن (معمولاً غذای خشک)

در حین صحبت کردن، به دلیل برخورد براکت ها و سیم های ارتودنسی به لب ها، لب ها و زبان

پشتیبانی از ارتباط زبان



علل دندان درد ارتودنسی چیست؟

عوامل زیادی مانند سن، میزان نیروی وارده به دندان، میزان فشار، میزان درد هر فرد و موارد دیگر می تواند بر درد این درمان تاثیر بگذارد. پوسیدگی دندان جریان خون را تغییر می دهد و در نتیجه باعث واکنش التهابی در دهان می شود. مطالعه ای که بین درک درد ارتودنسی و سلامت روانی بیماران انجام شد، نشان داد که اثرات روانشناختی می تواند باعث افزایش شدت درد شود. در مطالعه ای که در این زمینه انجام شد، 95 درصد بیماران ارتودنسی درد ناشی از این درمان را تجربه کردند که در عرض 4 ساعت شروع شد و در حدود 24 ساعت تشدید شد. مواردی که باعث درد می شوند عبارتند از:

او با دستگاه آشنا نیست

یکی از دلایل مهم درد در درمان ارتودنسی جدید بودن بریس ها و سیم ها در دهان است زیرا فرد قبلاً هرگز از چنین ابزار یا تجهیزاتی استفاده نکرده است. قرار دادن گیره روی دندان باعث فشار و تنش برای تغییر موقعیت دندان و فعال شدن عصب فک و ایجاد درد می شود.

درد در چند هفته اول درمان طبیعی است، اما اگر بیشتر طول بکشد، باید به کلینیک ارتودنسی مراجعه کنید و در مورد آن با متخصص ارتودنسی مشورت کنید. یکی از انواع ارتودنسی، ارتودنسی ماسکی یا ارتودنسی غیرجراحی است. این نوع کمی دردناک تر از انواع دیگر است.

 

سفتی براکت ها برای بافت نرم دهان

یکی دیگر از مواردی که در درمان ارتودنسی باعث ایجاد درد می شود، سختی براکت ها در برابر بافت های نرم دهان است که در ابتدای درمان باعث ایجاد زخم و خراش در دهان می شود. باید گفت در تمامی مراجعات ارتودنتیست بریس ها را تنظیم می کند و وجود این درد طبیعی خواهد بود.

تغییرات در جریان خون

فشار روی براکت های روی دندان ها باعث تغییراتی در جریان خون می شود که می تواند علت درد ارتودنسی باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که عوامل خارجی در این زمینه تداخل داشته باشند. عوامل بیرونی براکت ها و سیم هایی هستند که در دهان قرار می گیرند و باعث ایجاد حساسیت به بافت نرم دهان می شوند.

روش های تسکین درد ارتودنسی

خوب است برای تسکین درد و استرس ناشی از ارتودنسی روش های ساده ای را یاد بگیرید تا بتوانید به راحتی و بدون مراجعه به پزشک متخصص دردی را که آزارتان می دهد برطرف کنید.

استفاده از غذاهای نرم در حین کار دندانپزشکی

برخی از افراد ممکن است در حین ارتودنسی درد زیادی نداشته باشند یا بعد از آن احساس درد نکنند، اما این درد هنگام غذا خوردن ایجاد می شود. خوردن غذاهای سفت یا چسبنده علاوه بر افزایش دندان درد می تواند باعث آسیب به بریس ها و گاهی اوقات باعث شکستن آنها شود.

تمام روش های ارتودنسی نیاز به استفاده از یک رژیم غذایی مغذی بافت نرم دارند و هنگام غذا خوردن باید مراقب بود تا از وارد کردن فشار بیش از حد به دندان ها جلوگیری شود. علاوه بر این، پزشکان استفاده از غذاهای سرد و سرد را برای کاهش التهاب لثه توصیه می کنند. غذاها و نوشیدنی های سرد فشار وارده بر دندان ها را کاهش داده و درد آن ها را به طور موقت تسکین می دهد. شلوغی دندان ها یکی از دلایل اصلی مراجعه افراد به درمان ارتودنسی است.

استفاده از آب نمک در روزهای اولیه ارتودنسی می تواند به بهبود زخم و التهاب لثه و کاهش عفونت های دهان کمک کند. این محصول نه تنها در روزهای اولیه است، بلکه هر زمان که در لثه های خود درد و ناراحتی داشتید می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. استفاده از دهانشویه نیز می تواند بسیار مفید باشد



استفاده از بی حسی دهان

مسکن هایی مانند ژل بنزوکائین یا آنبسول و اوراژل وجود دارد که می توانید مستقیماً روی لثه و دندان استفاده کنید. می توانید این ژل بی حس کننده را با انگشت خود یا گوش پاک کن بزنید

در حالی که این ژل ممکن است طعم خوبی نداشته باشد، مطمئن باشید، دهان شما را بی حس می کند و پس از بستن بریس درد را کاهش می دهد.

رعایت بهداشت دهان و دندان برای کاهش درد ارتودنسی بسیار مهم است

مهمترین اولویت شما برای ارتودنسی موفق، بهداشت دهان و دندان است. شما باید بتوانید بعد از غذا یا در صورت نیاز از مسواک نرم، نخ ارتودنسی و دهانشویه فلوراید استفاده کنید، زیرا با سیم و وسایل ارتودنسی در دهان، غذای ما بین دندان ها گیر می کند و آن ابزارها بزرگتر از قبل هستند. عفونت و درد در دندان.

بهتر است بهداشت دهان و دندان را در اولویت قرار دهید و به آن پایبند باشید تا درد ارتودنسی بسیار کاهش یابد و دندان ها زرد نشوند.
حفاظت یا محافظت از دندان

در برخی موارد، پزشک ممکن است از محافظ دهان برای کاهش درد دندان استفاده کند. این محافظ ها با قرار دادن روی براکت ها در هنگام فعالیت های سنگین مانند ورزش، درد صورت و فک را کاهش می دهند. اگر می خواهید در مدت زمان کوتاه تری تحت درمان ارتودنسی قرار بگیرید به مقاله ارتودنسی سریع مراجعه کنید که در آنجا می توانید با این نوع درمان ارتودنسی بیشتر آشنا شوید.

مراجعه به مرجع: https://realtimedentist.com/1401/12/متخصص-ارتودنسی-دندان-در-تهران/





:: بازدید از این مطلب : 23365
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: